28. 9. 2013

Jen tak

Zdravím,


nějaký čas jsem nepsala na blog, trápila mne hlavně alergie a tak nálada nebyla. Alergie tedy její následky jsou již lepší, tak snad je to na ústupu. Mé dvacetiprocentní zastoupení upravované rostinné stravy má za následek tloustnutí a rozhozenou glykemii ze sacharidů, přesně to jsem čekala jsem klasický proteinový typ a rostlinná strava založená na sacharidech z obilovin mi nedělá dobře. Ta glykemie se projevuje tím, že se mi zničeho nic udělá mdlo( hypoglykemie) a když řídím, tak je to nebezpečné, musím mít u sebe neustále rychlé cukry ( cukrovkou netrpím), takže opět budu muset přemýšlet jak stravu co nejlépe pro mne upravit, aby organismus byl spokojený a  zdraví netrpělo.
Jsem hrozně ráda, že si vše na sobě mohu vyzkoušet a co je dobré pro jiného nemusí být dobré pro mne či naopak. Musím si najít svou vlastní cestu a i kdyby to bylo třeba kombinování výživový stylů, tak se toho nebojím, už jednou jsem kombinovala raw a paleo a toho jsem se držela roky.

Mám prosbu pokud někdo víte, kde v Praze  či směr Kolín sehnat  kvalitní maso nejlépe bio od soukromníka, prosím napiště mi do komentářů, chtěla bych rodině ho kupovat přímo z nějaké farmy a ne ze supermárketů či zdrávek, ono sice bio je kvalitnější maso a na chuti je to znát, ale raději toho soukromníkabych volila. Pozítří sice dostanu 2 králíky od rodičů, ale potřebuji mít zdroj pro častější konzumaci. 

Zatím se mějte fajn a děkuji za případné tipy.

Radka

6 komentářů:

  1. Anonymní4:05

    Dobrý den, zmiňujete se, že vám nynější stravovací způsob nevyhovuje, kvůli vašemu ,,proteinovému typu". Snažím se přejít z veganské stravy na raw nejen kvůli zdraví, ale také kvůli vidině váhové regulace, ale nějak se mi to nedaří.Zatím to mám tak 50/50. Mohla by jste mi prosím napsat něco o ,,těchto typech"? napadá mě, jestli i mé tělo na tenhle způsob stravování nějakým způsobem nestagnuje a takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlela. moc děkuji, Kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžu říct přesně nevyhovuje, ale v těch 20% jsem jedla soju což jako zdroj bílkovin je udržitelné, jenže hup a byla tu alergie s kterou bojuji skoro 4 týdny, tak soja musí být vyloučena, tak v těch 20% jím rýži, , či jinou obilovinu v které se již nacházejí sacharidy a ty mě rozkolísávají hladinu krevního cukru a následky jsou hypoglykemie, takže stále se ukazuje, že nejideálnější stravování pro mne bylo v těch 20% jíst maso - kombinace RAW paleo, ale maso se neslučuje s vitariánstvím.
      Těch 20% zachovávám, protože jsem dle čínské medicíny jinový typ a jak je známo syrová zelenina zachlazuje což neprospívá mému organismu, jsem jako kus ledu pak zimoumřivost vítězí a já trpím, jsem nespokojená.
      Ono sice váha není směrodatná, ale jednou bych nerada skončila jako 100kg matrona, pro mne je nejdůležitější moje zdraví, protože to mám jedno a nikdy mi nikdo nedá druhou šanci být zdravá.
      Na to aby jste zjistila jaký jste typ jsou testy na jejichž základě se určí jaké potraviny jsou pro Vás nejlepší, vy sama si to můžete vyzkoušet a po každém jídle vypozorovat co vám dělá dobře a co ne, je to sice dlouhodobé, ale stojí to za to. Nemá cenu dělat něco násilně o což jsem se jednou snažila, chce to poslouchat své tělo a vnímat ho.
      Jinak gratuluji pro začátek je skore 50/50 skvělé.:-)

      Vymazat
  2. Anonymní15:00

    Nechci se pouštět do odborné debaty o typech, protože odborník nejsem. Podle mě se ale různým škatulkám věnuje přílišná pozornost. Už rok se cpu, (doslova cpu!) hlavně tepelně upravenou stravou založenou minimálně z 60% na obilovinách a za tu dobu jsem zhubla 15 kg. Bez intenzivního sportu, což není zase tak moc k chlubení. Vitariánské jídlo mi chutná - v létě a nebo jako dezert. Hypoglykemie znamená oslabenou slinivku. Nemusí to být rovnou cukrovka, ale slinivka nepracuje tak, jak má a měla by se šetřit a posilovat. Trpěla jsem hodně hypoglykémií, v podstatě jsem musela mít pořád připravenou nějakou sváču, jinak bych zkolabovala. Vůbec netvrdím, že můj stravovací model je jediný správný, každý je opravdu jiný a něco jiného potřebuje. Pevné tělo je určitě super, otázka je, jestli je k němu cesta jen přes extrémní pokusy se stravováním. Respektuji odlišnost, já mám ale dlouhodobý cíl jiný. Chci se obejít bez doktorů, léků, alergií, úrazů a v dobré psychické pohodě dožít stáří. Javanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten závěr máme stejný, nechci brát žádné léky a chci být v těch 3% co zemřou na stáří a ne na nemoce či následky nemocí.
      Ve výživě neškatulkuji, jen podotýkám , že moje tělo pracuje prostě víc na proteinech, lepší se mi tráví než problémové obiloviny pro mne. Měla jsem těhotenskou cukrovku a mám k ní předpoklady, tak vím, že to souvisí s hladinou krevního cukru, kterou nemám stabilizovanou po sacharidech, pouze jsem stabilizovaná po bílkovinách a tucích. To co je dobré pro tebe nemusí být dobré pro mne - každá jsme odlišný typ a ty skvěle pracuješ po sacharidech či smíšeně, já ne.
      Nechci být kulturistka, stačí mi být štíhlá postava s menším množstvím tuku.
      Nevím proč píšeš o extremních pokusech ve stravování, vše je součást lidského života a celý život nikdo nejí přesně podle tabulek a jsou etapy, kdy prostě jíš jinak je to dáno i obdobím v jakém se nacházíme. Naučila jsem se tolerovat všechny výživové styly, protože v každým se to dá upravit tak, aby tělu nic nechybělo. Nemohu ani já sama říct, který je ten správný a který ne - kaýždý člověk je individuální a opravdu v každém těle pracuje metabolismus trošku odlišně. Co neuznávám je bretariánství - tomu opravdu nevěřím, že člověk může existovat jen z prány.

      Vymazat
    2. Anonymní19:45

      Radko, však já s tebou souhlasím - každý je jiný a každému vyhovuje něco jiného. Neexistuje jediná správná strava stejně jako neexistuje jediná správná velikost bot. Tolerantní jsem ke všem směrům, to je každého věc jak jí, pokud je zdravý a strava mu neubližuje. Vlastně i pak je to jeho věc :-) Každý má přece to, co chce :-) Byla to poznámka k hypoglykémii, protože syrová strava hodně zavodňuje a ochlazuje=velká vlhkost=oslabená slinivka a slezina. Tak jen abys byla opatrná. Javanka

      Vymazat
    3. Javanko to já vím, mám horší pitný režim, tak zavodnění je ok - i podle měření, piju teplé čaje na prohřátí jenom a mám teplý oběd veganský. Jinak stravu lehce zahřívám na topení, aby nebyla studená, ale není uvařená to je důležité. Myslím, že slinivka netrpí a ani testy nic tomu nenaznačovali. Ale kdo ví :-) S tou hypoškou to mam poděděné, tatínek mi kolabuje když nedá cukr do těla a taky má už cukrovku po těch letech, jednoduše musel jíst vždy ve stejnou hodinu.

      Vymazat

Prosím neregistrované o použití: název/adresaURL, zadejte jen jméno nebo přezdívku. Prakticky jste stejně anonymní a lépe se v tom orientují čtenáři včetně mě. Děkuji.