20. 9. 2013

Alergie na soju a výrobky z ní

Zdravím,

tak mé problémy včera vyvrcholily a večer jsem jela s manželem do nemocnice na pohotovost, dostala jsem
injekci a prášky na alergii, po rozhovoru s lékařem a sestrou je jasné, že jsem měla reakci na soju . 
Abych vysvětlila, soje se poslední dobou začínám vyhýbat, ale nalila jsem si do cara trochu sojového mléka a přes den se reakce strašně zhoršovali. Cca 2 hodiny po injekci jsem začala světlat a je vidět, že zabrala. Začínám zase přemýšlet nad jídelníčkem, protože sojové produkty mi nahrazovaly a doplňovaly jídelníček o bílkoviny, nyní si musím dávat velký pozor na to, aby nikde nebylo ani stopové množství soji. 
Jako vitariánka jím 80% syrové stravy a 20% upravené právě ve formě soji většinou. Nedokáži být zatím 100% na syrové stravě, spíše jen ojediněle.
 I v mém milovaném seitanu je shoya což je fermentovaná soja. Hold zásoby bude muset dojíst manžel postupně, ale jemu to nevadí, nebudu mu to dělat tak často, jen podle data spotřeby na výrobcích.

O soje připravím článek do budoucna, protože to je velmi rozporuplná potravina, popíšu i mé alergické reakce a moje zkušenosti i proč jsem soju začala jíst.

Přeji hezký zbytek dne
Radka

4 komentáře:

  1. Anonymní14:50

    Radko, zrovna se potýkám s něčím podobným, po vleklých trávicích obtížích mi zjistili alergii na bílkovinu kravského mléka a podezření na celiakii, jen na vyšetření se čeká dlouho, a tak ani nemohu vypozorovat, jestli mi to nezpůsobují ještě další potraviny, třeba sóju jím hojně, právě místo živočišné stravy. Tak hlavně, že u Tebe příčinu zjistili, jsem si jistá, že s Tvou vůlí Ti vyhýbání se sóje půjde snadno ;) Ať se Ti daří, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko to je zatím jen dedukce lékaře - nemám potvrzeno testy, ale kravskou bílkovinu nemám ve stravě, tak to být nemůže, mohou to být ještě ořechy a seitan - lepek, to jsem jedla hojně.
      Taky Ti přeji ať se daří :-)

      Vymazat
  2. Anonymní8:03

    Na několika přednáškách a kurzech (makrobiotika) nás důrazně varovali před sójou v nefermentované úpravě. Takže tempeh, shoyu, tamari, občas tofu bez problémů. Ale samotné sojové boby nebo sojové mléko ne. Totiž fermentovaná sója - třeba ve formě shoyu - nevadí ani celiakům! V Holandsku např. shoyu celiaci běžně používají. Je vůbec diskutabilní, zda syrové ovoce a zelenina je pro organismus to nejlepší. Z pohledu makrobiotiky hodně zatěžují trávení a extrémně ochlazují. Já raw food miluju - jako dezerty nebo výjimečně svačinu. Ale jinak mám základ stravy naopak postavený na tepelně upraveném jídle. Ale tady hodně platí - každý člověk je jiný. Co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Každopádně - zima mi UŽ není (i díky Shiatsu), 40 let trvající senná rýma a alergie na ořechy, čerstvé ovoce, prach, pyl...je pryč, váha takřka ideální až nižší. Moc držím palce, ať je ti co nejdříve lépe!!! Javanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nepřeháněla jsem to s ní, tofu mi moc nejede, ale pomazánky z něj a paštiky ano, pak jsem si dávala trochu mléka do ranní kávy, takže 100ml za den tak. Pak když byl v akci sojade jogurt,přesto se to asi mému organismu nelíbilo. Měla jsem prakticky jen 20% stravy takto upravené, zbylých 80% jsem na Rawu. tento poměr bych ráda zachovala, ale je pravda, že po syrové mám hlad a po teplně upravené nemám i když je složení zeleniny stejné.
      Každý výživový směr se na něco zaměřuje, něco vyzdvihuje a něco zatracuje, v každým je kousek pravdy.
      Děkuji, určitě se to zlepší, moje tělo mi dává něco najevo a já musím přijít na to co a pak ho popslouchat :-), vždyť mám jen jedno a víc jich mít nebudu :-))

      Vymazat

Prosím neregistrované o použití: název/adresaURL, zadejte jen jméno nebo přezdívku. Prakticky jste stejně anonymní a lépe se v tom orientují čtenáři včetně mě. Děkuji.