21. 7. 2013

Ach to břicho :-)





Dnes bych se chtěla zaměřit na mou problémovou partii a tím je samozřejmě břicho, jednoduše jsem nespokojená s ním.  Jsem typ, že když nabírám, tak celkově všude a samozřejmě trochu více do bříška je to hlavně taky na něm vidět, protože po 3 porodech kdy jsem nabrala 30kg v těhotenství je kůže samozřejmě  vytahaná  a mám strie, proto nemohu ani radikálně zhubnout v této oblasti, ale hodně pomalu, aby se kůže s tím stačila vyrovnat bez pomoci plastiky ( abdominoplastiky). Po cvičení a nahmatání svalů v této oblasti mám pěkné buchty, ale pokrývá je ještě tuk a tady hodně záleží na stravě. Prostě na břichu se odrazí u všech to jak se stravujeme.  U žen po porodu je to pochopitelné, že s tím mají větší problém, ale u slečen, které nebyly  těhotné  a  mají větší bříška, tak tam je to opravdu jen a jen o stravě.
Pamatujte, že hezkou postavu dělá ze 70-80% strava a 20-30% pohyb. To jak stravujeme, tak taky tak vypadáme. Já sice diagnostiku používám, ale  100% jí nevěřím. Testovala  jsem  každý den co dělá strava s lidským tělem, jak se ukládá tuk či vytváří svaly a co je schopno tělo během 1 jediného dne přeformovat,  jsou to sice menší formace, ale když se to opakuje každý den, tak během měsíce je to hodně viditelné na těle.  Hrozně lehce se ukládá tuk a hodně špatně odbourává – spaluje.  Nikdy nejde z tuku vytvořit svaly na to musí člověk správně jíst , aby sval posílil a správně cvičit, aby spálil tuk pak jsou i výsledky.

Tak jak se tedy stravovat pro dokonalé břicho?

Nezapomeňte, že i tady by mělo být zastoupení všech tří živin – bílkoviny, sacharidy a tuky, jen si musíte vybírat ty správné.  Každá z těchto makroživin obsahuje určité množství energie, která je v organismu zpracována, pokud je energie moc ,  tak se okamžitě ukládá ve formě tuku, je to přirozená reakce organismu co nám lidem byla dána matkou přírodou ( už z dob blahobytu střídaného hladomorem,  kdy jídla nebylo moc a bylo potřeba přežít), to prostě neoblafneme.
Takže pokud přijímáme mnoho energie, nemůžeme ztrácet efektivně tuk a to ani z břišní oblasti podotýkám, že nejde hubnout jen určité partie, ale hubneme z celého organismu.

 Strava by měla vypadat následovně 40-50% sacharidy z komplexních zdrojů ( rýže, celozrnné pečivo a nejlépe pečené vlastní, brambory vařené ve slupce, ovesné vločky a luštěniny ( pozor, ty obsahují  i nekomplexní bílkoviny).

20-30% patří bílkovinám, které chrání svalovou hmotu a podporují procesy regenerace po cvičení, kdy vznikají  mikrotrhlinky ve svalech, ty se musí za pomocí přijatých bílkovin zacelit a tím posilujete sval a nabíráte svalovou hmotu, bílkoviny taky zabraňují katabolismu neboli rozkladu svalové tkáně. Zdroje: libové kuřecí maso, králičí, krůtí, vejce, zakysané ml. produkty a tvaroh. Bílkoviny najdete i rostlinné říši a to hlavně ve formě luštěnin  a pak dále upravované luštěniny typu  soja - tempeh, tofu, pak bílkoviny z obilovin jako je seitan.  Bílkoviny dále najdete v houbách .

Tuky 15-20% -  volte raději rostlinné ty jsou pro lidský organismus příznivější ze zdravotního hlediska.
Nezapomeňte, že je strašně důležitá  i vláknina a ta by měla zaujímat 30g u žen a 35g u mužů denně. Bohužel nedostatek vlákniny v naší stravě má za následek, že ČR má smutné prvenství  v rakovině tlustého střeva u mužů, ženy jsou na tom o příčku lépe.  Dostatek vlákniny Vám zajistí ovoce a zelenina a to v 500g zeleniny a 200g ovoce, ale to vybírejte obezřetně ( 3-4 porce zeleniny, 1-2 porce ovoce), obsah vitamínů a minerálu je v nich velmi důležitý na správnou funkci těla, dále pak samozřejmě celozrnné obiloviny a luštěniny.
Nedílnou součástí je samozřejmě pitný režim a to Vám postačí 30ml na kilo vaší hmotnosti. Zbytek vody máte ve stravě. Tekutiny by měly pocházet z čistých zdrojů, doporučuje se hlavně kohoutková voda a kojenecká dále pak čaje a v menší míře mineralizovaná voda ( tady nepřekročit 300mg/1l mineralizace), více mineralizace již zatěžuje ledviny.
Co pomůže k dokonalému bříšku – NIC jen opravdu dokonalá strava, případně si můžete pořídit spalovače, ale ty já nepreferuji , když už tak káva je super  spalovačem před cvičením. 

Takže závěrem nás čeká jen odříkání a dřina, pokud chceme dokonalé břicho, pro někoho těžká cesta a pro jiného jednoduchá.

Nedělní rekapitulace dnes není, takže za týden :-) , po těch oslavách  raději nelezu na diagnostiku:-).
V týdnu bude recept na celozrnný chléb a bulky, takže pokud to někoho zajímá připravte si papír a propisku na opsání receptu:-).

P.S. pro anonyma -  tak snad už je to lepší:-)

8 komentářů:

  1. Anonymní12:41

    Ahoj Raduš, moc hezky napsané, budu si muset konečně spočítat, co sním za den, myslím tím poměr tuky, cukry, bílkoviny. Na receptíky se moc těším. Hezký zbytek neděle. Pavlína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nic jednoduššího než zadat do tabulek přesnou váhu toho co sníš a poměr ti to spočítá. Už touto dobou je vše upečeno a snědeno :-( tedy chleba ještě je, ale bulky už ano. Rodinka si vymyslela hamburgry, tak se bulky hodily na ně:-)
      Přeji Ti taky krásný zbytek dne.

      Vymazat
  2. Anonymní19:02

    Mám podobný problém s bříškem. Kdysi krásně pevné břicho se dnes po třech těhotenstvích (rychle získaných až 30 kg) hodně špatně zatahuje, což jsem až tak nečekala. Teď už na něm mám sice poslední špíček, ale o to víc jsou vidět všechny strie, které mi někde dělají až "varhánky". Takže se smiřuji s tím, že už bříško jako dvacetiletá mít nebudu (je mi 41):) Ale snažím se, kam až to půjde. Hezký zbytek dne. Vlaďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hyalac - boost, nebo Colafit pro koně, nebojte se toho pomáhá to s kůží po 40 roku života. Jedná se o kolagen, co je obsažen v kůži a berou ho i kulturisti, protože ty s kůží mají taky své problémy.Beru to taky, ale je to douhodobé.:-))

      Vymazat
  3. Anonymní20:02

    Ahoj. Snažím o pěkné bříško ale tak nějak se mi to nedaří, jak bych chtěla. Měla jsem totiž dřív nadváhu, shodila to, pomalu a postupně stravou a cvičením, ale tedka mám trochu povyslou kůži na bříšku a nevím co s ní, jak se jí zbavit, ale plastiku rozhodně nechci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to čas a brát kolagen,který pomáhá elasticidĕ kůže. Zkus colafit pro konĕ a nebo hyalac boost, ale musíš brát dlouhodobĕ.

      Vymazat
  4. Anonymní11:44

    Ahojí. I já mám problém s bříškem, a to je mi 19let. Nemám "pneumatiku", ale co mě trápí - je špek, který se hrne přes kalhoty a vůbec nevím jak se ho zbavit. Myslím si, že ho mám kvůli tomu, že jsem tak dva roky nazpět hodně omezila stravu - ,,dieta" (tělo si šetřilo a ukládalo - do bříška) a momentálně mám podváhu. Jím teď zdravě, sportuji i trochu posiluji, ale on ne a ne dolů :( Půjde to časem, nebo se mám na něco zaměřit, kde dělám chybu? :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, takhle to neposoudím, ale zdravá strava ti nezaručí ploché břìško, pouze správná strava. Horší je zbavit se ho a spálit ten usazený tuk na nĕm,to je dlouhodobé.
      Můj email je sradkas@seznam.cz ,když mi popíšeš tvou dietu, pak jak jsi papala a jak jíš nyní můžeme najít příčinu:-), ale jak píšubude horší se ho zbavit nyní.

      Vymazat

Prosím neregistrované o použití: název/adresaURL, zadejte jen jméno nebo přezdívku. Prakticky jste stejně anonymní a lépe se v tom orientují čtenáři včetně mě. Děkuji.